Roberto Cavalli

Zapachy Roberto Cavalli nawiązują do mody, którą kreuje projektant. Ich charakter najlepiej opisują słowa Evy Cavalli:

« Mój mąż, Roberto Cavalli, mówi, że strój może zmienić życie i jest to prawda. Sukienka włożona w odpowiednim momencie, pośród odpowiednich ludzi, może odmienić życie każdej kobiety. A zapach otaczających nas mgiełką perfum również może naprawdę zmienić nasze życie, ponieważ dzięki temu możesz być zauważona, okazać swoją indywidualność, oraz to, że jesteś wyjątkowa».

Historia

 

Roberto Cavalli urodził się w pobliżu Florencji w roku 1940. Od samego początku był wręcz skazany na karierę artystyczną. Jako syn krawcowej już od wczesnych lat życia miał do czynienia z podstawami projektowania oraz szycia.

W roku 1957 Roberto rozpoczął studia na Akademii Sztuk Pięknych we Florencji. Zaczął „bawić się” nadrukami i wprowadził w życie innowacyjny pomysł nanoszenia nadruków na gotowe już ubrania. Otworzył swój pierwszy butik w roku 1962 w Saint Tropez. Pod koniec lat sześćdziesiątych przygotował kolekcję we współpracy z Mario Valentino. Nowy znak firmowy Roberto Cavalliego zdecydowanie wyróżniał się podczas paryskiego Salon du Prêt-à-Porter (luty 1970). Roberto odniósł sukces prezentując suknie wieczorowe oraz kostiumy kąpielowe wykonane z nadrukowanej skóry. Dwa lata później, we Florencji, skórzane patchworkowe spodnie, sukienki mini, długie płaszcze oraz dżinsy zawojowały prestiżowy wybieg mody Pitti Palace, a Roberto Cavalli szybko stała się najpopularniejszą marką na salonach europejskich i amerykańskich. Roberto Cavalli stał się prawdziwą gwiazdą mody lat 90-tych dzięki swojej wyjątkowej kreatywności połączonej z badaniami oraz wykorzystaniem technologii. W roku 2010 Roberto Cavalli świętował swoje czterdziestolecie działalności w świecie mody.

Sygnowaną przez niego modę można określić jako wyrafinowaną, luksusową, ekstrawagancką orazna pokaz. Roberto Cavalli uwielbia zwierzęce nadruki i dlatego są one wszechobecne w jego projektach. Ciężko jest sobie wyobrazić kreacje Roberto Cavalliego bez wspaniałych, subtelnie zróżnicowanych odcieni, dzięki którym jego kolory są tak wyjątkowe.

Oferowana przez niego moda jest podzielona na 3 linie:

  • Roberto Cavalli to oferta spod znaku couture, jest to linia bardziej ekskluzywna, luksusowa i prestiżowa,
  • Just Cavalli to linia skierowana do młodszych kobiet i mężczyzn, w bardziej kolorowym i optymistycznym stylu,
  • Class Roberto Cavalli to linia dla mężczyzn oraz kobiet, których styl jest bardziej wyluzowany.

Produkty