Chloé

Zapach ikony mody – Chloé- akcentuje kreatywność, indywidualność i pewność siebie kobiety Chloe: świeże i kobiece, pasują do niezależnego charakteru i naturalnego, wrodzonego wyczucia elegancji. Inspiracją dla kanciastego flakonu z plisami były oryginalne rękawy bluzki Chloé. Flakon z posrebrzaną metalową płytką zdobiony ręcznie wiązana szarfą podkreśla perfekcję rzadką wśród nowoczesnych perfum. Powiew stylu vintage w połączeniu z nowoczesnymi elementami to niepowtarzalna sygnatura Chloé.

Historia

Marka Chloé została stworzona w 1952 roku przez Francuzkę Gaby Aghion. Odrzucając sztywną i formalną modę lat 50tych stworzyła ona kolekcję luksusowych ubrań prêt-à-porter, czyli ubrań z produkcji seryjnej, dostępnych w sklepach, a nie szytych na miarę. W 1956 roku odbył się pierwszy pokaz Chloé w Le Café de Flore w Paryżu, ulubionym miejscem spotkań artystów. Kolekcja skierowana do młodych kobiet okazała się ogromnym sukcesem i od tamtej pory marka cieszy się dużą popularnością. W latach sześćdziesiątych ubierała największe ikony tamtych lat – Brigitte Bardot, Maria Callas, Grace Kelly i Jackie Kennedy.

W latach 1966-1983 głównym projektantem marki był słynny Karl Lagerfeld i pod jego przywództwem Chloé odnosiła największe sukcesy na rynku. Po jego rezygnacji odnotowano spadek w sprzedaży, ale w 1997 roku na ratunek przybyła projektantka Stella McCartney. Odświeżyła wizerunek firmy, wprowadzając w kolekcjach styl vintage, styl marynarski oraz spodnie z obniżonym stanem. Jej następca Phoebe Philo w 2002 roku wprowadza pierwszą w historii marki kolekcję torebek, a najpopularniejszą z nich jest torebka Paddington, którą ciągle zachwyca kobiety na całym świecie. Chloé ma swoje fanki także wśród światowych gwiazd. Kristen Dunst i Jessica Alba  to tylko przykłady z licznych sławnych miłośniczek tej marki.

Ponad 50 lat po tym jak Gaby Aghion wymyśliła sobie romantyczne i kobiece kolekcje dostępne dla wszystkich, jej marzenie stało się rzeczywistością.

Produkty