30.11.2017 r.

Femvertising w wykonaniu COTY


Komunikacja jest kobietą. Dlatego zmienia się z biegiem czasu, a wraz z nią kampanie marketingowe tworzone przez wiodące firmy kosmetyczne. Femvertising, czyli nowy nurt odchodzący od stereotypowego ukazywania kobiet w reklamie idealnie obrazuje najnowsza kampania Sally Hansen SHETOPIA. Niesztampowa, burząca stereotypy i pokazująca odwrócenie ról społecznych kampania Shetopia jest doskonałym przykładem tego, jak wygląda femvertising w wykonaniu firmy COTY.

Kampania pokazująca świat rządzony przez silne i niezależne kobiety to odpowiedź na zmieniające się zasady komunikacji marketingowej skierowanej do konsumentek. Femvertising bazuje na przełamywaniu stereotypów dotyczących ról społecznych i sposobu postrzegania kobiet. Dzisiejsze przedstawicielki płci pięknej nie chcą być traktowane jako słabe, wątłe i pozbawione własnego zdania, bo takie nie są. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zmiany w zakresie strategii marketingowych, które są bezpośrednio związane z przeobrażeniami społecznymi ostatnich lat. Marki często wykorzystują w tym celu potencjał swoich historii założycielskich, ponieważ tkwi w nich autentyczność i prawdziwy przekaz o  kobietach, które wyprzedzały swoją epokę i nadały kierunek zmianom które obserwujemy dziś.

–  Marka Sally Hansen została stworzona przez taką właśnie kobietę. Silną, niezależną, idącą pod prąd, aby zrealizować marzenia. SHETOPIA jest naszą wizją świata, zainspirowaną jej postacią. Poprzez nasze działania komunikacyjne chcemy zainicjować debatę publiczną na temat kobiet, które zawdzięczają wszystko wyłącznie sobie i za sprawą swojej energii i pracy zmieniają świat na lepsze. W tej kampanii chcemy również przełamać pewne stereotypy panujące w branży beauty i pokazać, że każda kobieta ma prawo być piękna na własnych zasadach. Nie chcemy pokazywać jak powinno wyglądać piękno, ale zachęcić nasze konsumentki, aby to one definiowały czym piękno jest dla nich.  – komentuje Agnieszka Majewska Dyrektor Marketingu Coty Consumer Beauty na rynek Europy Środkowo-Wschodniej

COTY, celebrując na każdym kroku różnorodność piękna dostrzega to,  że świat nie jest idealny, ale duże firmy mogą i powinny inicjować zmiany na lepsze. Stąd, oprócz działań marketingowych na poziomie marek podkreślających wartość kobiet, firma aktywnie działa na rzecz przeciwdziałaniu uprzedzeniom na tle płci w ramach swoich projektów społecznych. Kampanie reklamowe w duchu femvertisingu są naturalnym efektem kierunku, w którym idzie cała firma.